Jaarverslag 2022

2022 – Relaties opbouwen en versterken

Het lijkt lang geleden… en toch! 2022 is het eerste jaar na de coronapandemie. Dit jaar konden we onze acties beter organiseren en zagen daardoor enkele behoeften en tendensen de kop opsteken.

Er was het verlangen om de ander (terug) te zien, om het sociale en militante web dat de voorbije jaren beschadigd was opnieuw te weven. Dit uitte zich in verschillende acties gericht op verbinding en partnerschappen. We voelden de behoefte aan vakantie en ontspanning bij onze leden en organiseerden een gezinsvakantie. 2022 stond ook in het teken van het mobiliseren van de samenleving. We kwamen op straat om te getuigen over armoede en om samen met andere organisaties te protesteren tegen maatregelen die ongelijkheid in de hand werken.

Daarnaast namen we tijd om plannen te maken. Op een vormingsweekend rond ons bestuur bepaalden we samen welke richting we verder uit willen met de Beweging. Net als in onze andere acties stelden we de volwaardige participatie van mensen in armoede centraal.

We laten u graag zien hoe deze (en andere) acties het doel van onze Beweging weerspiegelen.

Laten we samen met mensen in armoede blijven strijden voor waardigheid!

ATD Vierde Wereld België

Françoise De Boe en Isabelle Maes voor het nationaal team

Veel leesplezier: Jaarverslag 2022

Je winkelmand